فواید انگشتر طلا برای زنان

درمان افسردگی در نوجوانان و علایم ها

همه‌چیز درباره‌ی گل بابا آدم
فواید انگشتر طلا برای زنان
درمان افسردگی
دومین مطلب آزمایشی من
اولین مطالب آزمایشی من

فواید انگشتر طلا برای زنان

طلا و جواهرات فقط نمادی از ثروت و موقعیت نیستند، بلکه فواید آن‌ها بسیار بیشتر و فراتر از زیبایی‌شان است. اگرچه بسیاری از ما به‌دلیل جذابیت زیبایی‌شناختی طلا، جذب آن می‌شویم؛ اما ممکن است از مزایای شگفت‌انگیزی که در طلا برای زنان نهفته است، اطلاع نداشته باشیم. فواید انگشتر طلا یا گردنبند، گوشواره و دستبند طلا برای زنان، از مزایای سلامتی و تندرستی گرفته تا تأثیرات روانی و طبی آن قابل بررسی هستند. امروز قصد داریم به اکتشاف در سرزمین جذاب فواید طلا بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

طلا در طول تاریخ نه‌تنها به‌دلیل زیبایی، بلکه به‌دلیل اهمیت طبی و سلامتی آن برای زنان مورد احترام بوده است. مصریان باستان، رومیان و اینکاها طلا را نمادی از قدرت، الوهیت و زندگی ابدی می‌دانستند. در ادامه به توضیح چند خاصیت طلا برای زنان خواهیم پرداخت.

طلا برای کاهش استرس و اضطراب

طلا به‌دلیل رنگ و درخشندگی جذابش با گرما و انرژی زیادی همراه است. حتی یک انگشتر طلا زنانه هم می‌تواند احساسات مثبت را القا کند، روحیه شما را بالا ببرد، خلق و خوی مثبتی به شما ببخشد و اعتمادبه‌نفستان را افزایش دهد و تمام این موارد قادر هستند به کاهش استرس و اضطراب ناشی از فشارهای روزمره کمک کنند.

حتی برخی افراد معتقدند که طلا ممکن است دارای خواصی باشد که به تنظیم دمای بدن افرادی که در زمان استرس دچار گرگرفتگی می‌شود نیز کمک کند. تصور می‌شود که این فلز اثرات تسکین‌دهنده‌ای دارد و گاهی اوقات در درمان بیماری‌های مختلف پزشکی استفاده می‌شود، اگرچه تحقیقات علمی بیشتری برای اثبات این ادعاها موردنیاز است.

 

طلا برای تسکین درد و  بهبود زخم

از زمان‌های دور که خواص درمانی طلا آشکار شد، از این فلز به‌شکل طبیعی برای درمان درد و زخم استفاده می‌شده و گفته شده است یکی از خواص انگشتر برای زنان این است که اگر روی ناحیه دردناک یا زخم گذاشته شود، از عفونت جلوگیری و به بهبود آن ناحیه کمک می‌کند، البته انگشتری از جنس طلا!

تقویت سیستم ایمنی و استخوان

با افزایش سن زنان، باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی می‌شود. زایمان‌های متعدد نیز منجر به ضعیف‌شدن استخوان‌های زنان می‌شوند؛ اما یکی از فواید انگشتر طلا این است که در صورت استفاده منظم به قوی‌ترشدن استخوان‌های آن‌ها کمک می‌شود. همچنین، مجاورت طلا با پوست، بدن زنان را خنک نگه می‌دارد و در کاهش گرگرفتگی‌های ماهانه و یائسگی موثر است.

 

بهبود گردش خون و جلوگیری از بیماری قلبی

بسیاری از اتصالات عصبی بین قلب و مغز به انگشتان دست متصل می‌شوند. اصطکاک انگشتر طلا در انگشتان برای سلامتی قلب مفید است و از سرماخوردگی و سرفه نیز جلوگیری می‌کند. همچنین گفته می‌شود که اصطکاک گردنبند طلا زنانه در اطراف گردن یا شکل حلقوی انگشتر طلا در دست، جایی که کانال‌های عصبی متعددی وجود دارد، به تنظیم گردش خون در بدن کمک می‌کند.

تعادل هورمونی

یکی از خواص انگشتر طلا در پا این است که این حلقه‌های انگشت طلایی به‌عنوان رسانای خوبی برای جریان بین بدن و زمین عمل می‌کنند و در بهبود تعادل هورمونی، چرخه تولید مثل و حفظ فشار خون موثر هستند. حتی استفاده از حلقه‌ها یا سنجاق‌های طلایی بینی به کاهش درد در دوره قاعدگی کمک می‌کند و عوارض دوران بارداری و زایمان را کاهش می‌دهد.

 

درمان پیری پوست

دستبند طلا ضدحساسیت است و باعث آلرژی، کدر شدن یا ایجاد مشکلات پوستی نمی‌شود. اعتقاد بر این است که این فلز خواص ضدپیری دارد، پوست را جوان می‌کند و التیام می‌بخشد.

کنترل رشد سرطان

اگرچه دقیقاً هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ایده وجود ندارد که انگشتر طلا می‌تواند در درمان سرطان مفید باشد؛ اما برخی آزمایش‌های بالینی نشان داده‌اند که استفاده از فناوری نانوذرات طلا، کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و درعین‌حال شانس آسیب‌رسیدن به سلول‌های سالم را در طول درمان شیمی‌درمانی (که سلول‌های سالم و سرطانی را باهم می‌کشد و منجر به عوارض جانبی شدید می‌شود) برای سرطان‌های مختلف کاهش می‌دهد.

 منبع:10گلد گالری

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.